handboek

 

Beste medewerker,

Om ervoor te zorgen dat jij op de hoogte bent van het reilen en zeilen binnen Powerplay People hebben wij een aantal Frequently Asked Questions opgesteld. Daarnaast hierbij ook het medewerkershandboek, deze kun je downloaden als PDF, hierin vind je alle informatie over het werk bij Powerplay People.

 

Het lijkt mij leuk om bij jullie te werken! Hoe kan ik mij inschrijven bij Powerplay People | LINQ?

Inschrijven kan via ons formulier. Inschrijvingen via de mail worden niet in behandeling genomen, in dit geval verwijzen wij je door naar dit formulier. Zorg dat je jouw inschrijving zo compleet mogelijk invult, zodat wij een goed beeld krijgen van jou en jouw kwaliteiten en ervaringen. Voeg ook een representatieve foto toe, die wij mogen gebruiken om naar onze klant te sturen. Na de inschrijving via het formulier nemen wij vervolgens contact met je op.                   


Wat is een intakegesprek en wat kan ik verwachten?

Het gesprek neemt ongeveer een kwartier in beslag. Tijdens dit gesprek vertellen wij meer over onze werkzaamheden en wat wij van jou verwachten, wanneer je bij ons komt werken. Aan de hand van jouw (werk)ervaring en motivatie zullen wij beoordelen of jij binnen ons team past. Wanneer dit het geval is zullen wij jou opnemen in ons bestand en ontvang je opdrachten per mail. 


Hoe kan ik Powerplay People LINQ bereiken?

De planning werkt van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren (09.00-17.30 uur), je kan ons dan bereiken op 020-3080298/030-7740300. Buiten kantooruren kan je ons bij voorkeur per mail bereiken, wij handelen jouw vragen dan z.s.m. af.

 


- Wij zijn buiten kantooruren bereikbaar op 020-3080298/030-7740300, druk op optie 1 en je wordt doorgeschakeld met de medewerker die de noodtelefoon heeft. Dit is alleen voor operationele zaken of noodgevallen. 

- Bel/sms kantoormedewerkers niet op mobiele nummers tenzij nadrukkelijk vermeldt, hier wordt geen antwoord op gegeven.

- De noodtelefoon is alleen voor noodgevallen. Tijdens kantooruren bel je dus alleen naar het kantoornummer.

Ik heb buiten kantooruren operationele vragen of er is een noodgeval, wat nu?


De planning is gecentraliseerd in Amsterdam. Wij nemen contact met jullie op per mail/telefoon wanneer er werk ter beschikking is. In de meeste gevallen gaat dit via de mail. Je krijgt dan kort bericht over de opdracht (hoe/wat/waar). In deze mail kun jij met één druk op de knop, welke onder aan de mail hangt, aangeven of je wel of niet beschikbaar bent.

Hoe werkt de planning?


Wanneer je op "I'm available" drukt voor een specifieke opdracht, zien wij dit als beschikbaarheid in onze planning. Dit is geen garantie dat je werkt, maar onze planning weet dat je kan werken. Je krijgt nog een bevestiging van ons wanneer je op de planning staat, tot die tijd rekenen wij erop dat je beschikbaar blijft. Wanneer je toch niet beschikbaar bent en je staat nog niet ingepland, bel dan zo spoedig mogelijk naar kantoor (020-3080298/030-7740300) om te voorkomen dat je wel wordt ingepland

 Ik heb op "I'm available" gedrukt, wat nu?


Wanneer je bent ingepland ontvang je een mailtje ter bevestiging. Op dit moment vertrouwen wij erop dat je voor ons gaat werken en is afmelden niet meer mogelijk. Je ontvangt uiterlijk 24 uur voordat je begint met werken een briefing met hierin informatie omtrent de opdracht (kleding, locatie, vervoer, contactpersoon, etc.) De briefing moet altijd zo spoedig mogelijk worden bevestigd via de groene button onder aan deze mail. Zo weten wij dat je de mail hebt ontvangen en gelezen.

Ik ben ingepland, wat nu?


- Bij de briefing die per mail wordt verstuurd zit een urenregistratie. Deze moet je op locatie invullen en laten ondertekenen door de klant. Deze registratie moet binnen 48 uur weer terug bij ons op kantoor zijn, dit kan per mail naar administratie@powerplaypeople.nl worden gestuurd (duidelijk leesbare foto of scan).

- Wanneer er geen urenregistratie bij de briefing zit, Graag een mail sturen naar Amsterdam of Utrecht.

Hoe geef ik mijn uren door ná een gewerkte dienst?


De uitbetalingen vinden plaats om de vier weken. Je loon wordt gestort door Powerplay People | LINQ op het rekeningnummer dat je bij ons hebt doorgegeven. Dit gebeurt op donderdag.

Wanneer kan ik mijn salaris verwachten?


Hiervoor verwijzen wij je graag naar hoofdstuk 4.4 in ons medewerkershandboek.

 Wat betekent loonheffingskorting? 


Waarom heb ik geen salaris ontvangen?

Dit kan verschillende redenen hebben:

- Je hebt je contract nog niet getekend. Controleer goed jouw contract in de mail die je van ons hebt ontvangen. Is je contract goed online getekend met een sms code? Heb je hier een bevestiging van gekregen? (eigen verantwoordelijkheid) 

- Wij hebben geen/geen volledige ID. Heb je een nieuw ID/Paspoort? Stuur ons hier zo spoedig mogelijk een duidelijk leesbaar kopie van. (eigen verantwoordelijkheid) 

- Wij hebben je uren niet ontvangen (stuur dit binnen 48 uur naar  administratie@powerplaypeople.nl). (eigen verantwoordelijkheid)

- Wij hebben de uren van onze klant nog niet ontvangen.

Mocht het gebeuren dat wij door toedoen van onze klant betalingen uitstellen, zullen wij je hier altijd van op de hoogte stellen. Mocht dit niet gedaan zijn, neem dan tijdens kantooruren contact op met ons kantoor op 020-3080298/030-7740300 of stuur (buiten kantooruren) een mail


Van wie ontvang ik mijn salaris?

- Je ontvangt het salaris van Powerplay People | LINQ, wij zijn derhalve fiscaal werkgever. 

- Voor vragen omtrent salaris neem je tijdens kantooruren contact op met ons kantoor op 020-3080298/030-7740300 of stuur (buiten kantooruren) een mail. Vraag naar Koen Mallee.


 Ik werk niet meer, kan ik uit de mailing?

- Jammer, maar dat kan zeker, onderaan al onze mails staat deze tekst: "You received this e-mail from Powerplay People. "Click here to unsubscribe yourself from the mailinglist". Wanneer je in deze mail op de "here"drukt ben je uitgeschreven en ontvang je geen mails meer.

- Wil je jezelf tijdelijk op non-actief zetten omdat je naar het buitenland gaat, of druk bent met je studie kan dat ook. Stuur dan een mail naar info@powerplaypeople.nl. Wanneer je wel weer voor ons wilt werken hoef je alleen maar een nieuwe mail te sturen dat je weer beschikbaar bent.


Voorbeeld loonstrook klik hier.

Uitleg Loonstrook


Binnen Amsterdam en Utrecht wordt gèèn reisttijd vergoed. Reistijdvergoeding wordt via onderstaande regels berekend;

- Werk je langer dan 4 uur? Dan krijg je de reistijd, minus 30 minuten, 50% uitbetaald.
Dat betekent dat je de totale reistijd aan ons doorgeeft, hier zullen nog 30 minuten vanaf worden getrokken door de administratie. 

Bijvoorbeeld: ik heb 8 uur gewerkt en hiervoor ben ik 2 uur onderweg geweest. dus ik geef 2 uur reistijd door aan administratie@powerplaypeople.nl. Ik krijg hiervoor totaal 45 minuten uitbetaald.

- Werk je korter dan 4 uur? Dan krijg je de reistijd 50% vergoed.
Dat betekent dat je de totale reistijd aan ons doorgeeft, de administratie betaalt dit vervolgens 50% uit.

Bijvoorbeeld: ik heb 3 uur gewerkt en hiervoor ben ik 1 uur onderweg geweest. Dus ik geef 1 uur reistijd door aan administratie@powerplaypeople.nl. Ik krijg hiervoor totaal 0,5 uur uitbetaald.

Kortom: bij een lange dienst is het eerste half uur voor eigen rekening. Tenzij anders vermeld staat in de uitvraag/briefing.

Welke kosten krijg ik vergoed van mijn reisuren?


- Afmelden of wijzigingen in je beschikbaarheid via de mail doorgeven is bij ons niet toegestaan. Dit is omdat wanneer er een afmelding is van een medewerker er bij ons in de planning gaten ontstaan die opgevangen moeten worden en we snel moeten kunnen schakelen. Het is dus altijd van belang dat er wordt gebeld wanneer je je wilt afmelden. 

Ons telefoonnummer: 020 3080298

- Vóór 09:00 en Ná 17:30 zal je eerst doorgeschakeld worden met een automatisch bandje, in nood toets 1. Op deze manier wordt je doorverbonden met een medewerker die de noodtelefoon bij zich heeft.

Ik moet morgen werken, maar ik ben niet in staat om morgen te werken.


Wat is nood: 

- Ik bel vóór 08:30 en moet morgen werken, maar ik kan onverhoopt niet werken.
- Ik bel ná 17:30 en moet morgen werken, maar ik kan onverhoopt niet meer werken.