cases

 
wua.png

WUA! Weblab heeft de ambitie om het beste usability lab van Nederland te zijn. Daar was een spin in het web voor nodig. Een slimme derdejaars student die als PA van de managing director een hoop uitvoerende taken kon overnemen.

Powerplay People | LINQ is in haar netwerk gaan kijken naar ouderejaars studenten die als jongerejaars al voor Powerplay People | LINQ bewezen hebben van aanpakken te weten. Zodoende stuitte Powerplay People | LINQ al snel op één van onze eigen ondernemende LINQERS die zelf als laatstejaars bachelorstudent deze job graag op zich wilde nemen.

De managing director is ontzorgd en kan zich meer richten op de groeiambitie van WUA! Onze LINQER leert om te gaan met verantwoordelijkheid én maakt echt onderdeel uit van het team. Zo ging ze zelfs mee op skivakantie.


logo gemboxx.png

Voor het ontwikkelen van een geïntegreerd datasysteem voor Nederlandse gemeenten door studenten met een bèta-achtergrond, zet Powerplay People | LINQ klassen in van 10 informatiekunde- en informaticastudenten die vanuit hun eigen huis wekelijks 12 uren per week oplossingsgericht de nieuwste applicaties configureren.

Inhoudelijke coaching door Gemboxx en persoonlijke begeleiding door Powerplay People | LINQ. In een schaarse markt is dit een vernieuwende aanpak met een realistische werkdruk naast studie voor talent.

Er zijn inmiddels 4 succesvolle klassen aan de slag.


Een val met als gevolg een heupbreuk kan voor veel senioren een vervelende nasleep hebben. Zo voelen zij zich vaker onzeker en ontwikkelen zij de angst om weer te vallen. Om hen zelfverzekerder door het leven te laten gaan, heeft WOLK Company een medische innovatie ontworpen.

WOLK Company is begonnen met het testen van dit nieuwe ontwerp: een airbagriem. Deze riem beschermt de heup bij een eventuele val. Maar bovenal is dit een product waardoor de doelgroep zich veiliger en zekerder voelt.

In vier verschillende revalidatiecentra door het hele land test WOLK Company het product bij kwetsbare ouderen. Om dit onderzoek goed te laten verlopen, moeten er geschikte, invoelende interviewers ingezet worden.

Powerplay People | LINQ zette haar netwerk in beweging om op zoek te gaan naar empathische studenten. Vier enthousiaste dames, allen met een achtergrond in de psychologie, gaan vanaf februari aan de slag. Met hun subtiele gesprekstechnieken weten zij de ouderen op hun gemak te stellen en toch de benodigde informatie te verzamelen. Hierdoor kan WOLK Company hun product weer verbeteren.


parkbee.jpg

Bijna elke stad heeft ermee te maken: het parkeerprobleem. Het beperkte aantal parkeerplaatsen en daarbij de torenhoge parkeertarieven maken het vinden van een geschikte plek een onplezierige gebeurtenis.

ParkBee heeft hier een fijne oplossing voor gevonden! Er zijn namelijk wel degelijk voldoende parkeermogelijkheden beschikbaar – alleen niet voor het grote publiek. Denk aan parkeergarages van bedrijfsgebouwen, vaak in het centrum van de stad, die in de avonden en weekenden leeg staan. Zonde om deze ruimte niet te benutten!
Door middel van Parkmobile en Park-line App verschaft ParkBee toegang tot deze garages. Ideaal, omdat je op die manier slechts betaalt voor de tijd die je daadwerkelijk geparkeerd staat. Snel, makkelijk en betaalbaar!

Om de garages bij iedereen onder de aandacht te brengen, heeft ParkBee de hulp van Powerplay People | LINQ ingeschakeld. De aandacht vestigen op een nieuwe locatie werkt natuurlijk het beste door hiervoor geschikte promostudenten in te zetten.  Onze bezige bijtjes weten hun enthousiasme dan ook gemakkelijk over te brengen op het publiek. Het resultaat? Door de toenemende interesse opent ParkBee in steeds meer steden haar garages!


De Unie is een onafhankelijke vakvereniging die de belangen behartigt van zo’n 50.000 leden. Zij geven persoonlijk advies op het gebied van werk en inkomen. Centraal hierbij staat de persoonlijke ontwikkeling van hun leden. Of het nu gaat om juridische bijstand of het bieden van trainingsmogelijkheden; het doel is om iedereen het beste uit zichzelf te laten halen. Hierdoor verbetert de kwaliteit van werk, inkomen en sociale zekerheid.

De Unie wil meer naamsbekendheid creëren. Daarbij wensen zij het gewenste imago uit te stralen en te versterken.

Powerplay People | LINQ is op zoek gegaan naar enthousiaste studenten en starters met een achtergrond in marketing en/of communicatie. De kandidaten is gevraagd om hun affiniteit met o.a. vakbonden en politiek te motiveren. Ten slotte is gekeken naar een goede combinatie van personen om verschillende rollen in het ‘Social Media Team’ te vervullen.

Twee Powerplay People | LINQ talenten zijn als Community Managers aan de slag gegaan om de online aanwezigheid van De Unie naar een hoger plan te tillen. Zij hebben daarbij specifiek de opdracht gekregen collega’s van allerlei afdelingen te betrekken, zodat social media in het DNA van de hele organisatie gaat zitten.


tns.png

TNS NIPO is een full service marktonderzoekbureau. Voor haar kwalitatieve interviews en groepsdiscussies doet het bureau geregeld een beroep op Powerlay People | LINQ. De notulisten van Powerlay People | LINQ ontzorgen de onderzoekers van TNS NIPO totaal. Onze getrainde notulisten luisteren mee en tikken alles wat ze horen meteen in. Ze zijn zo ervaren dat de marktonderzoekers van TNS NIPO direct na afloop van het onderzoek al de letterlijk uitgewerkte gespreksverslagen in handen hebben. Meteen klaar om te gebruiken in hun analyses!


timeos.jpg

Bij tijd en wijle een onbemande receptie? Dat is niet acceptabel. Daar is een flexibel in te zetten student voor nodig.

Dit keer vraagt Timeos Powerplay People | LINQ om een receptionist. Ook zijn het wel eens huismeesters of studenten op de afdeling Spaarloon. Zodoende weten wij wat bij Timeos past en kunnen we aan de slag.

Al een aantal maanden is dezelfde student zo nu en dan het gezicht van de receptie. Powerplay People | LINQ werkt graag lean&mean. Dus de manager schakelt zelf met de student. Wel zo gemakkelijk.


gfk.jpg

Marktonderzoeksbureau GFK is bezig met een omvangrijke (medische) opdracht waarbij ze de hulp van een student goed kunnen gebruiken. Per direct, 16 uur per week, voor 3 maanden. Én de student moet ervaring hebben met (medisch) notuleren.

LINQ beschikt over een notulistenpoule die zij inzet bij meerdere opdrachtgevers. De studenten volgen een notulistentraining bij LINQ, waarbij ze ook een proeve van bekwaamheid ondergaan. Notulisten zijn gewend 8-16 uur per week te werken. Ook is een aantal medici opgenomen in de poule.

Via onze up to date planningstool hadden we direct inzichtelijk welke student aan alle eisen kon voldoen. Één belletje en het was geregeld.


qm.jpg

Questionmark doet onafhankelijk onderzoek naar de duurzaamheid van consumentenproducten op het gebied van volksgezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn. Relevant voor zowel consumenten als maatschappelijke organisaties en bedrijven. Questionmark heeft een app ontwikkeld, waarmee je barcodes kunt scannen om te bekijken hoe producten scoren op de vier bovengenoemde thema’s.

Questionmark moet [steeds meer] producten onderzoeken en toevoegen aan de app. Nauwkeurigheid en een eenvoudig en controleerbaar meetsysteem ontwikkelen is key voor succes.
Een hecht team van slimme studenten en starters samen de verantwoordelijkheid geven om die Questionmark database correct te vullen. Per supermarkt en per productgroep alle producten inscannen en vervolgens op de juiste wijze invoeren en valideren.

Betrouwbare data in de Questionmark app. En een tijdige lancering van de app op de consumentenmarkt. De grote mate van eigen verantwoordelijkheid maakt deze opdracht nog steeds tot een favoriet onder net afgestudeerden. Er zijn inmiddels ook twee toppers in vaste dienst bij Questionmark.


mileston.png

Het internationaal opererende creatieve bedrijf Milestone Cards groeit hard. Er wordt nu al gedistribueerd naar 36 landen. Er was een sterke behoefte aan een ambitieuze starter die in staat is om zelfstandig de zware logistieke processen aan te passen aan die groei. Tegelijkertijd was  het belangrijk dat de starter ook flexibel inzetbaar was om allerlei deelprojecten, zelfstandig te kunnen uitvoeren.

Powerplay People | LINQ heeft direct zaadjes geplant in haar netwerk om deze ondernemende starter te kunnen vinden. Er volgden pittige gesprekken met meerdere kandidaten. Want Powerplay People | LINQ gaat niet over één nacht ijs. Wij matchen niet alleen op CV, maar kijken [juist] ook naar persoonlijkheid.

Een bekende starter uit ons Powerplay People | LINQ netwerk bleek net een project te hebben afgerond, waar haar passie voor het verbeteren van logistieke processen echt naar boven was gekomen. Ze wist precies waaraan haar nieuwe baan zou moeten voldoen, dankzij deze werkervaring.  Daarna was een match snel gemaakt.


rai.png

De grootste congres-, beurs- en evenementenlocatie van Nederland. En faciliteert jaarlijks meer dan 50 internationale congressen, 70 (vak)beurzen, evenementen en meer dan 1000 kleinere congressen, presentaties en meetings met ruim 1,5 miljoen bezoekers per jaar.

Amsterdam RAI werkt met een grote groep flexibele mensen, omdat de evenementen- en beurzenbranche nu eenmaal zo werkt. Op de afdeling Exhibitor Services groeide een grote B2B marinebeurs het vaste personeel boven het hoofd. Terwijl er veel strakke deadlines mee waren gemoeid.

Via Powerplay People | LINQ werkt nu een team van 5 afgestudeerde studenten om de aankomende maanden het klantcontact – zowel telefonisch als administratief – over te nemen.

De opgelopen achterstand binnen de afdeling is inmiddels ingelopen, deadlines zijn weer haalbaar en het vertrouwen bij de klant van Amsterdam RAI is hersteld.